Plan zajęć

Dydaktyka

 

a. Utwórz tabelę sery - ser, rodzaj, kraj, region.
b. Wypełnij tabelę sery wierszami
	Roblechon, krowi, Francja, Sabaudia
	Muenster, krowi, Francja, Alzacja
	Gorgonzola, krowi, Wlochy, Lombardia
	Olavidia, kozi, Hiszpania, Andaluzja
c. Wyświetl sery, które są z Francji lub są kozie.
d. Pogrupuj sery po krajach, zliczając je.
e. Utwórz tabelę zakupy - osoba, sklep, ser.
f. Wypełnij tabelę zakupy wierszami
	Robert, Biedronka, Gorgonzola
	Robert, Lidl, Olavidia
	Edyta, Lidl, Muenster
	Dorota, Biedronka, Roblechon
g. Łącząc naturalnie tabele wyświetl sklep i region.
h. Łącząc tabele wyswietl dla każdego kraju ilość zakupionych serów.



 

Bazy danych: lista.pdf baza02.html szkola.csv baza03.html zapisy.sql baza04.txt firma.sql lab.pdf

 

 

drupal.png Drupal tworzenie portali internetowych  www

Kod przedmiotu: 28-MT-S-iDrupal
Nazwa przedmiotu: Drupal - tworzenie portali internetowych
Jednostka: Instytut Matematyczny
Grupy: Przedmioty matematyczne lub informatyczne (do wyboru)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podpowiedź
Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
- roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
- tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
- 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia;
- tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
- nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
 
zobacz reguły punktacji
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest poznanie przez studentów zasad tworzenia portali internetowych oraz przyswojenie sobie technik tworzenia i zarządzania portalami internetowymi w Drupalu.

Pełny opis:

1. Formularze
2. Koszyk zakupowy
3. Elementy świąteczne
4. Wersje językowe
5. Widoki
6. Menu
7. Skórki
8. Konteksty
9. Użytkownicy
10. Role
11. Bloki
12. Regiony
13. Pola i kolekcje pól
14. Moduł dostępu
15. Forum
16. Arkusz kalkulacyjny
17. Quiz
18. Głosowania
19. Chat

Literatura:

K. Palikowski, Drupal - poznaj go z każdej strony!
Zasoby internetowe: drupal.org

Efekty kształcenia:

Wiedza:
– Zna składowe oraz idee portalu internetowego.
– Zna podstawowe moduły i skórki Drupala.
– Zna podstawy funkcjonowania Drupala opartego na PHP, SQL, JS, CSS, HTML.
Umiejętności:
– Potrafi zainstalować system zarządzania treścią Drupal.
– Potrafi doinstalować potrzebny moduł, skonfigurować go i wykorzystać.
– Potrafi zarządzać użytkownikami oraz treścią.
– Potrafi zaprojektować spójny graficznie projekt portalu internetowego.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia jest stworzenie portalu internetowego z wymaganymi składowymi.

—>

Równania - http://www.math.uni.wroc.pl/sites/default/files/rr1-24-lista1.pdf http://www.math.uni.wroc.pl/sites/default/files/filefield_paths/rr1-24-lista1.pdf

Chemia - https://www.math.uni.wroc.pl/sites/default/files/filefield_paths/lista1-1.pdf

Model - http://math.uni.wroc.pl/sites/default/files/filefield_paths/f63daa9d-63d8-4f1d-8a1c-0e231de55332.png

http://math.uni.wroc.pl/sites/default/files/filefield_paths/db2440c7-6b40-4485-b960-df3e50d86ccc.png

 

 

https://www.programiz.com/python-programming/function https://www.programiz.com/python-programming/list 

https://www.math.uni.wroc.pl/sites/default/files/lst_mod_det_1.pdf_-_dysk_google.pdf

https://sites.google.com/math.uni.wroc.pl/maciek-tadej/teaching/mod_det-lab-1-2324?authuser=0

 

https://stackoverflow.com/questions/43010190/python-discrete-differentiation

import numpy as np
h=0.1
print(h)
xp = [h*i for i in range(1,10)]
yp = [round(np.cos(i*h),2) for i in range(1,10)]
#print(xp[1])
#yp = np.array([1:10])
#for i in range(0,9):
 #   xp[i]=i*h
  #  yp[i]=round(np.cos(i*h),2)
   # print(round(np.cos(i*h),2))
#import matplotlib.pyplot as plt
#plt.plot(xp,yp)
#plt.show()
print(xp[0:])
print(xp[:-1])

 

Publikacje

Konferencje