PROGRAMOWANIE KLOCKAMI
0.
Zapisz na komp. pliki jingle.sb i zwierzaki.sb3,
a następnie otwórz je i pobaw się nimi w Scratchu.
(Najlepiej sobie ten program ściągnąć (Znajdziesz? :> Logować się nie
trzeba!),
ale można też uruchomić w przeglądarce – w razie problemów proszę pisać!)
Tutaj jeszcze więcej duszków, jeszcze więcej zabawy!
1.
Spowoduj, żeby jakiś duszek narysował taką figurę.
2. A narysujesz duszkiem gwiazdę
Dawida (sześcioramienną gwiazdę foremną,
czyli pewien szczególny dwunastokąt wklęsły)?
A zbudowaną z dwóch trójkątów, jak obok?
3. A
może napiszesz w Scratchu klasyczne programy z lekcji?
Każ np. jakiemuś duszkowi co sekundę wymieniać kolejne dzielniki liczby 12345!
:)
Tutaj dużo więcej.
4. A
może fajniejsze jest nauczenie np. kota reakcji na kliknięcie na nim myszą?
:>
Albo prowadzenie psa wokół krawędzi okienka (tak żeby nie mógł za nie wyjść)?
5. No i warto (naprawdę!) pooglądać, co porobili inni – w Scratchu nawet dzieci z SP potrafią stworzyć fajną gierkę lub animację!